Víkendový pobyt v srdci Slovácka – penzion Régio v Kyjově

Tento rok v září jsme s manželkou využili pobytový balíček Víkendový pobyt v srdci Slovácka na penzionu Régio v Kyjově. Kyjov je malebné městečko s historickým centrem. Na pobytové balíčky jezdíme tak 3 krát během roku. Oba s manželkou jsme velmi pracovně vytíženi, proto většinou jezdíváme po různých koutech republiky jen na víkendy nebo maximálně prodloužené víkendy.  Balíčky volíme, jelikož je cena výhodnější a kromě ubytování jsou v ní zahrnuty i jiné služby.

Dva dny před samotným nástupem na pobyt nám volal pán z penzionu a ptal se, na který den budeme chtít zajistit degustaci u místního vinaře a večeři v hotelu Bukovanský mlýn s prohlídkou větrného mlýna s průvodcem. Degustaci jsme zvolili na pátek na 19.00 a večeři na mlýně na sobotu v 18.00.

Do penzionu Régio jsme přijeli v pátek kolem 17. hodiny. Byli jsme mile překvapeni přístupem zaměstnanců na recepci a útulně zařízeným apartmánem s vlastní kuchyňkou. V apartmánu nás čekalo sladké překvapení. Při ubytování jsme obdrželi všechny potřebné informace k pobytu a také to, že na nás bude před penzionem čekat taxi, které nás odveze do sousední obce Bukovany, kde jsme měli zajištěnou degustaci. Vše probíhalo dle plánu a časového harmonogramu, který nám předali na recepci. Pan vinař na nás čekal před místním úřadem, kde si nás vyzvedl a odvedl do svého moravského vinného sklípku, kde jsme „ okoštovali“ 10 vzorků vín a bylo přichystáno také drobné pohoštění (pečivo a sýry). Taxi nás cca po hodině vyzvedlo a odvezlo zpět do penzionu.

Následující den nám přinesly pokojské snídani přímo do apartmánu, kde jsme posnídali. Po snídani jsme si šli koupit nějakou připomínku do lidové jizby, která je součástí penzionu. V penzionu nám zajistili kola na půjčení, tak jsme mohli po snídani vyjet na místní nenáročnou cyklostezku „Mutěnka“, která se nachází poblíž penzionu. Cestou zpátky jsme sjeli z cyklostezky a jeli jsme přes Milotice (kolem krásného zámku, který manželka znala ze své oblíbené pohádky Za humny je drak). Nemohli jsme si odpustit návštěvu alespoň zámecké zahrady, v zámecké cukrárně jsme si dali zákusek na povzbuzení. Večer jsme autem jeli na Bukovanský mlýn, kde jsem měli domluvenou prohlídku rozhledny na mlýně a večeři ve stylové mlynářské restauraci. Můžu říct, že jídlo mi tak dlouho nechutnalo jak tady (udělal jsem si i fotku).

V neděli při odjezdu jsme na recepci obdrželi láhev bílého vína jako suvenýr z jižní Moravy.  Na Slovácku jsme prožili nádherný víkend a letos se ještě určitě zúčastníme i silvestrovského pobytu.