Tipy na ubytování a výlety v Jeseníkách

Tento rok jsme s přítelem plánovali dovolenou po České republice. Jako první nás napadly Jeseníky. Tento kraj jsem navštívila naposledy, když jsem byla hodně malá a tak jsem se na dovolenou hodně těšila.

Jednu červnovou neděli jsme vyrazili směr Karlova Studánka. Toto krásné romantické lázeňské městečko je obklopeno lesy a láká k výletům do okolí. Jak je známo, je zde nejčistší vzduch v České republice. Ubytovali jsme se v hotelu Džbán. Hotel je vhodný spíše pro nenáročné klienty, disponuje pouze restaurací. Pokoje jsou menší a jednoduše zařízené, ale celkově jsme byli spokojeni. Protože jsme byli z cesty unavení, vyzkoušeli jsme bazén s termální vodou. U bazénu je také vířivka s barevně se měnícím světlem, dvě sauny (parní a finská) a tepidarium.

Následující den jsme se vydali kolem říčky Bílá Opava na Ovčárnu. Cesta byla docela náročná díky polomům a rozpadlým můstkům. Navíc sem tam poprchalo, takže zem byla hodně kluzká. Na chatě Ovčárna jsme si dali oběd a jelikož nám počasí nepřálo a začalo pršet, museli jsme vzdát výšlap na Praděd a vrátit se zpět.

Dalším cílem naši cesty byla Lipová – Lázně. Přijeli jsem k penzion U Tří Veverek a byli jsme velmi mile překvapeni. Penzion je opravdu moc krásný. Ubytováni jsme byli v mezonetovém apartmánu. Při vchodu do apartmánu je malá chodbička, po pravé straně je moc krásná koupelna, z chodbičky se jde do místnosti, která je vybavena kuchyňskou linkou, jídelním stolem a židlemi. Z této místnosti vedou schody do další místnosti, kde se nachází ložnice. V penzionu se nachází společenská místnost s krbem, dětský koutek a venku je pro děti trampolína, prolézačky a bazén.. Penzion je určitě vhodný i pro rodiny s dětmi. Jelikož nám jeden den pršelo, tak jsme využili saunu, která byla v ceně pobytu a vířivku (ta byla za poplatek). Uplatnili jsme také slevu, kterou jsem dostali, do restaurace v hotelu Kanec. Restauraci můžu určitě doporučit velmi dobré jídlo v stylovém krásném prostředí.

Další den jsme vyzkoušeli bobovou dráhu Petříkov (cca 12 km od penzionu), horské káry a lanové centrum v České Vsi (bylo nutné se objednat předem). Určitě doporučuji, skvělý zážitek.

Naši poslední zastávkou byly Velké Losiny, kde jsme se vykoupali ve venkovním termálním bazénu a odpoledne jsme navštívili muzeum ručního papíru. Večer jsme se ubytovali v hotelu Dlouhé Stráně. Služeb hotelu jsme moc nevyužili, ale hotel má bazén., saunu a fitness.

Následující den ráno jsme se vydali domů , plní krásných zážitků a s plány kam bude směřovat naše další cestování příště :).