Letní víkend v Beskydech

Léto se už chýlilo ke konci a tak jsme si s přítelem řekli, že ještě využijeme posledních pár hezkých dnů a zajedeme si na víkend do Beskyd. Vzhledem k tomu, že počasí v horách není tak stálé jako u nás na jižní Moravě, tak jsme vybrali hotel, který nabízí aktivity, i když je venku nepříznivé počasí.

Na internetu jsme z pestré nabídky wellness hotelů vybrali hotel Prosper. Hned po snídani jsme vyrazili a kolem poledne jsme byli na místě. Na recepci nás mile uvítali. Pokoj byl krásný a prostorný. Byl čas oběda a tak jsme hned využili hotelovou restauraci. Po obědě jsme si byli projít okolí, počasí nám přálo, tak jsme se vrátili až v pozdních odpoledních hodinách. Před večeří jsme si šli zaplavat do bazénu, který je součástí wellness centra, které nabízí také vířivku, saunu a široký výběr masáží. Večeře byla moc dobrá, a protože jsme nikam nespěchali, strávili jsme hezký večer u sklenky dobrého vína v příjemné hotelové restauraci.

Další den ráno po snídani jsme si udělali výlet na Pustevny. Autem jsme přijeli do Trojanovic, odkud jsme se dostali lanovkou na Pustevny. Název vznikl po poustevních, kteří zde žili. Pustevnám dominují dřevěné stavby postavené v lidovém slohu známým slovenským architektem Dušanem Jurkovičem. Stavby jsem si samozřejmě prohlédli a pak se vydali po modré na 4 km dlouhou procházku do Radhoště přes vyhlídku Cyrilka, ze které se nám naskytl úžasný výhled do okolí zejména pak na největší Beskydský vrchol Lysou horu. V polovině cesty jsme přišli k soše pohanského boha slunce, hojnosti a úrody Radegasta. Po dalších 2 km jsme se dostali do cíle. Prohlédli jsme si kapli sv. Cyrila a Metoděje a trochu si odpočinuli. Jelikož jsme měli už trochu hlad, tak jsme se vydali stejnou cestou zpět. Zpáteční cesta ubíhala rychle a za nedlouho jsme již seděli v restauraci Libušín na Pustevnách. Po dobrém jídle jsme si dali ještě kafé a pak jsme jeli lanovkou zpět do Trojanovic a následně autem do hotelu. Ještě před večeří jsme si dali vířivku a zaplavali si v bazénu, což nám přišlo opravdu vhod. Další den ráno jsme si ještě pochutnali na dobré snídani a vyrazili domů. Po cestě jsme se zastavili ve známém valašském přírodním muzeu v Rožnově pod Radhoštěm. Víkend se nám líbil a už jsme začali plánovat, kam vyrazíme příště :).